سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آن که راز خود را نهان داشت ، اختیار را به دست خویش گذاشت . [نهج البلاغه]

 
 
سؤال مسابقه مجمع عمومی - معلمی هنر است

i سؤال مسابقه مجمع عمومی

سه شنبه 85/9/7 ساعت 1:9 صبح

 

معلم از دیدگاه 9 پنجره

1-از نگاه آموزش و پرورش : معلم کارمندی که حقوق ،پرونده کارگزینی ، ارزشیابی ، ضمن خدمت و سایر مشابه را دارد است از وزارت گرفته تا منطقه نگاه غالب اداری و اجرایی دارد

2-از نگاه مدیر مدرسه : معلم کسی است که به کلاس می رود و به نحوی کار می کند که مشکلی پیش نیایدمعلم خوب کسی است که غیبت و تاخیر نداشته باشد دانش آموزان و والدین را راضی نگه دارد و امور آموزشی را به بهترین شکل انجام دهد مهمتر از همه دردسر ساز نباشد .

3-از نگاه دانش آموز ابتدایی : دانش آموزان نگرش صمیمانه ای به معلم دارند اگر چه گاهی مسائل حاشیه ای مانند رفتارهای نادرست والدین این نگرش را خدشه دار می سازد .

4-از نگاه والدین : بیشتر والدین از معلم توقع آموزش خوب را دارند چیزی که شاید خود آنان هم مفهومش را نمی دانند تصور والدین از مدرسه و آموزش در نمره خلاصه می شود که معلم نقش اساسی در آن دارد .

5-از نگاه برنامه ریزان :نگاه برخی از برنامه ریزان آموزشی به معلم بیشتر نگاهی سهل انگارانه است در بسیاری از تغییرات معلم نقش چندانی ندارد ولی از او توقع می رود که عامل تغییر باشد همیشه مشارکت معلمان خواسته می شود اما عمدتا نه زمینه ی مشارکت به وجود می آید ونه استقبال جدی صورت می گیرد .

6-از نگاه مدرسه : مدرسه فضایی است که معلم سال های سال در آن نفس می کشد و هیچ مؤلفه ای به اندازه مدرسه همراه معلم نیست نام معلم با نام مدرسه عجین شده است .معلم هویت مدرسه است .

7-از نگاه آینده : آینده چیزهای زیادی از معلم می گوید اما این چیزها مهم نیست مهم این است که چه کسی می شنود و چه کسی اهمیت می دهد .

8-از نگاه فرهنگ: از قدیم رسم بوده که به معلم فرهنگی نیز می گفتند نگاه امروز فرهنگ به معلم چگونه است فرهنگ با فرهنگیان چه می کند وقتی از افت و شأن منزلت معلمی صحبت میکنیم در واقع از شأن فرهنگ معلم و معلمی سخن می گوییم .صرف نظر از تعریف و تمجیدهای ایام هفته ی معلم و فعالیت های گاه و بی گاه دیگر نگاه فرهنگ به معلمی نگاهی از سر ترحم و گاهی تحقیر است اما آیا به توان بالقوه یفرهنگیان نیز توجه می شد .

9-از نگاه معلم : معلم چه نگاهی به معلمی دارد ؟

(منبع مجله رشد آموزش ابتدایی )

گروه آموزشی سوم فلاورجان


نوشته شده توسط: سلیمان مسافر

نوشته های دیگران ()


i ْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

 سلام وبدرود
[عناوین آرشیوشده]


خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
178426

:: بازدیدهای امروز ::
3


:: بازدیدهای دیروز ::
1


:: درباره خودم ::

سؤال مسابقه مجمع عمومی - معلمی هنر است

:: لینک به وبلاگ ::

سؤال مسابقه مجمع عمومی - معلمی هنر است

:: پیوندهای روزانه ::

کانون پرورشی کودکان و نوجوانان [246]
کودکانه [135]
سایت آموزشی تبیان [244]
یک دوست هنرمند [136]
خلوت خیال [256]
خلوت خیال [199]
[آرشیو(6)]


::فهرست موضوعی یادداشت ها ::

آموزش[35] .

:: آرشیو ::

سلامی و...
سؤال مسابقه مجمع عمومی
مطالعه
شیوه های تدریس
خواب زمستانی و مهاجرت پرندگان
کنکاش درکتاب
بهار 1386
زمستان 1385

:: وضعیت من در یاهو::

یــــاهـو

:: خبرنامه ::